Οι αρχές και οι προτάσεις μας για την Αθήνα

Οι αρχές και οι προτάσεις μας για την Αθήνα

Η βασική μας διαφορά με τις υπόλοιπες δημοτικές παρατάξεις που συμμετέχουν στις εκλογές του Μαΐου είναι ότι εμείς μπαίνουμε στην εκλογική διαδικασία για την Αθήνα, ενώ οι υπόλοιποι για τα ποσοστά των κομμάτων τους. Οι ταυτόχρονες εκλογές για τους δήμους και τις περιφέρειες με εκείνες του ευρωκοινοβουλίου, είναι ό,τι πιο υποτιμητικό για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Επιχειρείται για ακόμη μία φορά, να χειραγωγηθεί το εκλογικό σώμα και να μπει στο δίλημμα αν πρέπει να αποφασίσει για το κόμμα που στηρίζει στις εθνικές εκλογές ή για τη γειτονιά του, την πόλη του.

 

Εμείς ζητούμε εκλογές καθαρές με σύγκριση θέσεων, προγραμμάτων και προτάσεων. Απαιτούμε να ακουστούν οι Αθηναίοι και τα προβλήματά τους και όχι η αοριστολογία που ξεκινά από τις πολιτικές παρατάξεις. Μπροστά μας έχουμε μία Αθήνα υποβαθμισμένη όσο ποτέ. Βρώμικη και παραδομένη σε συμφέροντα του εγκλήματος, ποινικού και οικονομικού. Με πεζοδρόμια που ή θα αποκλείουν την πρόσβαση σε κάθε πεζό ή θα αποτελούν την αιτία ατυχημάτων καθημερινά. Με αφύλακτες παιδικές χαρές που έχουν εγκαταλειφθεί και αντί να είναι χώροι ψυχαγωγίας, έχουν μετατραπεί σε στέκια τοξικομανών και εμπόρων ναρκωτικών.

 

Αλλά και με μία δημοτική αρχή που απουσιάζει από παντού, που δεν εκπροσωπεί κανέναν. Είναι η δημοτική αρχή που οδήγησε τους κατοίκους των Εξαρχείων να στείλουν υπόμνημα στην κυβέρνηση για την κατάσταση που βιώνουν στην περιοχή τους. Η ίδια δημοτική αρχή οδήγησε σε υπόμνημα τους ανθρώπους που ζουν στα Αναφιώτικα. Και όλα αυτά γιατί είναι απούσα, γιατί οι πολίτες δεν ξέρουν που να απευθυνθούν, με ποιον να μιλήσουν και να βρουν λύσεις στα προβλήματά τους.

 

Γι' αυτό αναλαμβάνουμε την ευθύνη με ένα Δήμο που βρίσκεται παντού. Που δεν έχει απέναντί του τον Αθηναίο αλλά δίπλα του και δεν περιμένει την καταγγελία του δημότη για να παρέμβει αλλά έχει φροντίσει να μην οδηγείται ο πολίτης σε απόγνωση.

 

Ασφάλεια σε κάθε γειτονιά

 

Τα τείχη μίας πόλης είναι οι νόμοι. Δεν αρκεί όμως να υπάρχουν, πρέπει και να εφαρμόζονται. Η ασφάλεια, ως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των Αθηναίων, δεν περιορίζεται σε γενικές δηλώσεις ή αριστερές και δεξιές ιδεοληψίες. Οι δημότες πληρώνουν φόρους για να έχουν ασφάλεια και η δημοτική αρχή σε συνεργασία με το κράτος, έχει την υποχρέωση να την παρέχει σε όλους.

 

Η πρότασή μας:

 

Ø Δημιουργία Μητροπολιτικού Αστυνομικού Τμήματος το οποίο στελεχώνεται από δύναμη της Ελληνικής και της Δημοτικής Αστυνομίας. Ένα τμήμα που ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με την Αθήνα.

Ø  Δύο περιπολικά οχήματα σε κάθε Δημοτικό Διαμέρισμα, με ανάλογο πλήρωμα αστυνομικών, όλο το 24ωρο για να υπάρχει πλήρης έλεγχος όλων των περιοχών της πόλης αλλά και η δυνατότητα άμεσης επέμβασης.

Ø  Χρήση εφαρμογών πληροφορικής για την αναφορά προβλήματος ή παραβατικής συμπεριφοράς μέσω GPS. Δηλαδή ο πολίτης μπορεί να αναφέρει στις περιπολίες μέσω της εφαρμογής στο τηλέφωνό του, κάθε περιστατικό με το οποίο πρέπει να ασχοληθεί το Μητροπολιτικό Αστυνομικό Τμήμα.

Ø Με μία εφαρμογή που συνεχώς θα αναβαθμίζεται και θα την προμηθεύονται ΔΩΡΕΑΝ οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα με το πάτημα ενός κουμπιού να: 

·    ØΕνημερώσουν άμεσα τη Μητροπολιτική Αστυνομία για τα σημεία παράνομης στάθμευσης οχημάτων.

·    ØΕνημερώσουν τρεις συγγενείς τους ή ακόμα και το ασθενοφόρο σε περίπτωση αδιαθεσίας τους.

·     ØΣε ό,τι αφορά στους ανηλίκους, θα μπορούν να ζητήσουν την άμεση επέμβαση της Αστυνομίας, με την υποψία και μόνο αντιμετώπισης πάσης φύσεως κινδύνων. 

Ø      ØΦωτισμός από την αρχή. Νέος σχεδιασμός φωτισμού σε όλες τις γειτονιές, με σύγχρονες και πιο οικονομικές μεθόδους.

 

Καθαριότητα

 

Ιστορικά η Αθήνα βιώνει μία από τις χειρότερες περιόδους στον τομέα της καθαριότητας. Ευθύνη γι’ αυτό δεν έχει το προσωπικό του Δήμου αλλά οι επιλογές της σημερινής Δημοτικής Αρχής να περιορίζει το κόστος της καθαριότητας για να μπορεί να διαφημίζει την οικονομική τάξη του Δήμου. Κάτι που δεν αληθεύει αν δει κανείς τον δανεισμό του. Η λύση πρέπει να είναι καθολική και άμεση, χωρίς κανένα συμβιβασμό.


 Η πρότασή μας:

 

Ø  Αντικατάσταση του στόλου αποκομιδής και καθαριότητας με νέα, σύγχρονα οχήματα και μηχανήματα.

Ø  Αλλαγή του τρόπου αποκομιδής των απορριμμάτων. Οι δημότες μπορούν να πετούν τα απορρίμματά τους μόνο σε συγκεκριμένες ημέρες. Για έκτακτες περιπτώσεις και μεγάλο όγκο απορριμμάτων θα πρέπει να επικοινωνούν με συγκεκριμένη υπηρεσία του Δήμου ώστε να εξυπηρετούνται. Αν δεν ακολουθούνται οι διαδικασίες, τότε επιβάλλεται πρόστιμο.

Ø  Υπογειοποίηση κάδων στα κεντρικά σημεία της πόλης.

Ø  Άμεση υλοποίηση των προγραμμάτων ανακύκλωσης για να μην αντιμετωπίζουμε το φαινόμενο οι κάτοικοι να κάνουν ανακύκλωση και ο Δήμος να μαζεύει συμβατικά και ανακυκλούμενα απορρίμματα μαζί. Όπως δηλαδή γίνεται σήμερα.

Ø  Εφαρμογή προγραμμάτων του Δήμου για την καθαριότητα με κίνητρα για τους κατοίκους που συμμετέχουν. Όπως έκπτωση στα Δημοτικά Τέλη για τους κατοίκους που κάνουν ανακύκλωση, που συμμετέχουν στην καθαριότητα του πεζοδρομίου μπροστά στην κατοικία τους και φροντίζουν για την καθαριότητα στην πρόσοψή της. Εκπτώσεις αγορών σε καταστήματα της Αθήνας για όσους συμμετέχουν στον καθαρισμό πλατειών και δημόσιων χώρων της περιοχής τους και παροχή δωρεάν μετακινήσεων με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ø  Αναφορά συγκέντρωσης απορριμμάτων μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής στο κέντρο συντονισμού καθαριότητας του Δήμου.

 

Προσβασιμότητα

 

Αρκεί μία μικρή έρευνα σε τοπικά ιατρεία αλλά και στα νοσοκομεία για να διαπιστώσει κανείς πόσα περιστατικά αναφέρονται κάθε έτος για τα ατυχήματα που προκαλούνται σε πεζούς, όχι σε κάποιο βουνό αλλά στην πρωτεύουσα της χώρας. Πεζοδρόμια σπασμένα, κατειλημμένα από τραπεζοκαθίσματα, αυτοκίνητα ή μοτοσικλέτες χωρίς πρόβλεψη για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Δεν μπορεί το κέρδος μίας επιχείρησης ή η άποψη κάποιων να είναι υπεράνω του νόμου και της ασφάλειας των πεζών. Η χάραξη των πεζοδρομίων πρέπει να μελετηθεί από μηδενική βάση. Τόσο για την προσβασιμότητα, όσο και για την αισθητική της πόλης. Σε αυτόν τομέα ανήκουν και οι χώροι στάθμευσης αλλά και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

  Η πρότασή μας:

 

Ø  Άμεση εφαρμογή του νόμου για την κατάληψη πεζοδρομίου και αυστηροποίηση των προστίμων για εκείνους που δεν τον εφαρμόζουν.

Ø  Επισκευή και αντικατάσταση πεζοδρομίων με νέα, σύγχρονα δομικά υλικά που είναι πιο ανθεκτικά, πιο οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον.

Ø  Νέα μελέτη και κατασκευή πεζοδρομίων σε σημεία που δεν υπάρχουν και προσαρμογή των υφιστάμενων στα δεδομένα, σύμφωνα με το νόμο.

Ø  Δημιουργία δημοτικών χώρων στάθμευσης σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα με την αξιοποίηση χώρων που διαθέτει ο Δήμος. Πρέπει να ανοίξουμε τη συζήτηση και να εξετάσουμε το ενδεχόμενο, οι μόνιμοι κάτοικοι, να σταθμεύουν σε αυτά, με μία μικρή οικονομική επιβάρυνση, τα οχήματά τους.

Ø  Δημιουργία ποδηλατοδρόμων με χάραξη διαδρομών που καλύπτουν την πρόσβαση σε όλο το κέντρο της πόλης.

Ø  Επέκταση των τοπικών δρομολογίων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και παροχή κινήτρων για τη χρήση τους.

 

Εξειδικευμένο πρόγραμμα Προσβασιμότητας

από τον υποψήφιό μας Μανώλη Πηγιάκη

 

«Σημαντικό μέρος της λύσης μπορεί να υπάρξει

μόνο ένας άνθρωπος ο οποίος έχει το πρόβλημα».

 

Μανώλης Πηγιάκης

 

 

Προσβασιμότητα à Ασφαλής μετακίνηση στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον για όλους.

Υπάρχει σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία  η οποία μέχρι και σήμερα δεν τηρείται.

 

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

 

Πλήρης αδιαφορία για τις προδιαγραφές που προβλέπονται από τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία σε Επιχειρήσεις εστίασης, δημόσιες υπηρεσίες, ορισμένα υποκαταστήματα τραπεζών και άλλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Δήμο. (Απουσία ειδικών ραμπών και τουαλετών για Α.Με.Α).

 

Στις ως άνω επιχειρήσεις υπάγονται και πολλές ιδιωτικές κλινικές και Ιατρεία, στα οποία οι Α.ΜΕ.Α. κάνουν τις εξετάσεις τους (δεδομένων των ελλείψεων στα δημόσια νοσοκομεία).

 

Ράμπες που βρίσκονται στα όρια του Δήμου Αθηναίων:

 

Ø  Σωστές λειτουργικά αλλά με κακή τοποθέτηση που απαιτούν λίγα έξοδα για τη διόρθωσή τους και πολύ μικρές διορθώσεις.

Ø  Ήδη υπάρχουσες αλλά με κατασκευαστικά κενά. Σ’ αυτή την κατηγορία οι διορθωτικές κινήσεις είναι περισσότερο κοστοβόρες αλλά και πάλι, το κόστος ανά ράμπα δεν είναι απαγορευτικό (περί τα €100).

Ø  Επικίνδυνες. Ένα από τα καλύτερα αυτόματα αναπηρικά αμαξίδια σήμερα έχει ως όριο, για την ομαλή λειτουργία του, τις κατηφόρες και ανηφόρες μέχρι 14° (μοίρες). Στην Αθήνα υπάρχουν ράμπες με κλίση μεγαλύτερη του διπλάσιου. Τίθεται ζήτημα, επομένως, διακινδύνευσης της σωματικής ακεραιότητας των ατόμων με αναπηρία.


Σε αυτές τις περιπτώσεις οι ράμπες θα σχεδιαστούν και θα επανακατασκευαστούν από την αρχή.

 

Υπάρχουν στο Δήμο Αθηναίων κτήρια τα οποία μπορεί ναι μεν, να έχουν μια κάποια υποδομή όπως είναι η παρουσία ράμπας  αλλά τις κατασκευές αυτές παρεμποδίζουν άλλες κακοτεχνίες ή και πρακτικές με την ανοχή της σημερινής Διοίκησης του Δήμου όπως είναι σχάρες, λακούβες, παρκαρισμένα ΙΧ κ.ά.

 

ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ

 

Ø  Στο πρώτο εξάμηνο της νέας Δημοτικής Αρχής, επιδιόρθωση όλων των ήδη υπαρχουσών δημοσίων ραμπών που χρίζουν επισκευής. Μηχανισμός σε κάθε ράμπα, χαμηλού κόστους που θα αποτρέπει τη στάθμευση αυτοκινήτων, δικύκλων κ.λπ. ο οποίος θα δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης μόνο στα ΑμεΑ και στις μητέρες με μικρά παιδιά. 

  Ø  Βεβαίως θα μπορούσε να γίνει χρήση πολυχρηστικής εφαρμογής που ο ίδιος ο πολίτης θα μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού να ενημερώνει άμεσα τη Μητροπολιτική Αστυνομία για το σημείο παράνομης στάθμευσης. Η διαδικασία είναι ΝΟΜΙΜΗ και αποτρέπει τις αψιμαχίες και αντεγκλήσεις, τη χρέωση μέσω τηλεφώνου και την απαίτηση για επιπλέον προσωπικό και οχημάτων για τις περιπολίες. Το ποια λύση θα προκριθεί, εξαρτάται από την ΤΕΧΝΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ μελέτη που θα εκπονηθεί. 


Ø  Διορία 6 μηνών σε όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Αθήνα, σε όλους τους κλάδους (εστίαση, ψυχαγωγία, διασκέδαση) να συμμορφωθούν με την ως άνω Ευρωπαϊκή Οδηγία.

Ø  Σε περίπτωση που δεν συμμορφωθούν στις επιταγές αυτής à καταβολή προστίμου ισότιμου του ποσού και ο Δήμος θ’ αναλαμβάνει την κατασκευή των προαναφερθεισών δομών.

Ø  Παρουσία ενός ΑμΕΑ στην εκάστοτε τεχνική επιτροπή κατασκευής και επιδιόρθωσης για την επίτευξη της αρτιότερης δυνατής κατασκευής και τον καλύτερο δυνατό έλεγχο.

Ø  Θέσπιση του θεσμού του Τροχονόμου ΑμΕΑ, στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, οι οποίοι θα βρίσκονται διαθέσιμοι σε καίρια σημεία όλο το εικοσιτετράωρο (οργάνωση βαρδιών). Ένα τέτοιο μέτρο δεν θα χρειαζόταν την πρόσληψη άλλου προσωπικού, αλλά αντιθέτως θα μπορούσε να γίνει με την εκπαίδευση ήδη υπάρχοντος (Δημοτική Αστυνομία).

Ø  Δημιουργία γκισέ καθήμενων σε μεγάλες υπηρεσίες, Τράπεζες και οργανισμούς στα όρια του Δήμου Αθηναίων.

Ø  Μετά τη βελτίωση των ήδη υπαρχουσών δομών και τη δημιουργία νέων, όπου αυτές χρειαστούν,  αύξηση (τουλάχιστον διπλασιασμός) των προστίμων που αφορούν στη στάθμευση σε ράμπες και θέσεις ΑμΕΑ.

Ø  Τα παραπάνω έσοδα στα ταμεία του Δήμου θα διατίθενται στον Πανελλήνιο Σύλλογο Παραπληγικών Ελλάδος για την καλύτερη δυνατή ικανοποίηση των αιτημάτων τους και κάλυψη των αναγκών τους.

Στάθμευση οχημάτων


ØΑνάπτυξη ηλεκτρονικής πλατφόρμας που μέσω κινητού και ανάλογα με την τοποθεσία που επιθυμεί να επισκεφθεί ο πολίτης θα μπορεί να γνωρίζει που υπάρχουν ελεύθερες θέσεις στάθμευσης τις οποίες θα έχει τη δυνατότητα να νοικιάσει πληρώνοντας μέσω της πιστωτικής του κάρτας του  απευθείας στο Δήμο (ΛΟΓΙΚΗ ΠΑΛΑΙΟΥ ΠΑΡΚΟΜΕΤΡΟΥ).

  

Προσφυγικό-Μεταναστευτικό

 

Φιλόξενος δεν είναι αυτός που ανοίγει τις πόρτες του σπιτιού του χωρίς να έχει υπολογίσει των αριθμό των «καλεσμένων» του ή την ποσότητα αυτών που έχει για να τους προσφέρει. Είναι αυτός που έχει μετρήσει, έχει υπολογίσει και έχει σχεδιάσει πόσους μπορεί να υποδεχθεί, για πόσο μπορεί να φιλοξενήσει και τι μπορεί να προσφέρει. Έτσι, φτάσαμε στην σημερινή κατάσταση που έχουμε κάνει ένα τους πρόσφυγες, τους μετανάστες και τους παράνομους μετανάστες. Χωρίς καμία πρόνοια, αφήσαμε στο έλεος των ΜΚΟ τη διαχείριση ενός τεράστιου εθνικού προβλήματος. 

 

Ο Δήμος της Αθήνας έχει θεσμοθετήσει την αντιδημαρχία προσφυγικού ενώ στην πραγματικότητα, έχει παραδώσει τα κλειδιά της πόλης στο υπουργείο μεταναστευτικής πολιτικής και στις οργανώσεις που πίσω από αυτές κρύβονται επιχειρηματικά συμφέροντα. Το αποτέλεσμα είναι, οι Αθηναίοι να εγκαταλείπουν την πόλη τους σε εκείνους που τυπικά ήρθαν για λίγο αλλά ουσιαστικά εγκαταστάθηκαν. Και αντί να τους εντάξουμε στους κανόνες και τους ρυθμούς της πόλης, μας επιβάλλουν δικές τους συνήθειες και τρόπο ζωής.

 

Η πρότασή μας:

 

Ø  Άμεσος έλεγχος όλων των ΜΚΟ που ασχολούνται με το αντικείμενο.

Ø Πλήρης καταγραφή, σε απόλυτους αριθμούς, προσφύγων και μεταναστών.

Ø  Απαγόρευση λειτουργίας χώρων λατρείας χωρίς την ειδική άδεια από το Δήμο και το Μητροπολιτικό Αστυνομικό Τμήμα.

Ø  Τακτικός έλεγχος των συμβολαίων ενοικίασης όπου αναφέρεται ρητά ο αριθμός των ατόμων που μπορούν να διαμένουν σε μία οικία.

Ø  Επιβολή αυστηρών προστίμων σε όσους ιδιοκτήτες ενοικιάζουν διαμερίσματα όπου διαμένουν περισσότερα άτομα από τον αριθμό που προβλέπεται από το νόμο και τις υγειονομικές διατάξεις.

 

Βραχυχρόνια μίσθωση

 

Είναι άμεση ανάγκη να ανοίξει η δημόσια διαβούλευση για ένα θέμα που απασχολεί όλες τις πρωτεύουσες της Ευρώπης. Αν δεν θέσουμε κανόνες τώρα, σε λίγα χρόνια θα έχει εγκαταλείψει την Αθήνα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των κατοίκων της. Λέμε «Ναι» στην ενίσχυση του εισοδήματος των μικροϊδιοκτητών στην περίοδο της οικονομικής κρίσης αλλά θα μας βρουν απέναντί τους οι «μεγαλοκαρχαρίες» που αγοράζουν ολόκληρες πολυκατοικίες με σκοπό την εμπορική τους εκμετάλλευση.

 

Πρέπει να συζητήσουμε ανοιχτά ώστε να προστατεύσουμε τον τουρισμό μας, τις θέσεις εργασίας που δημιουργεί η βραχυχρόνια μίσθωση αλλά και τις τουριστικές επιχειρήσεις της Αθήνας που επίσης απασχολούν προσωπικό και πληρώνουν δυσβάσταχτους φόρους. Δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια μπροστά στην άλωση της πρωτεύουσας από ξένες εταιρείες που προκαλούν τεράστιο πρόβλημα στην τοπική οικονομία και αλλοιώνουν το χαρακτήρα της.

 

Η πρότασή μας:

 

Ø  Δεν μπορεί να διαθέτει για βραχυχρόνια μίσθωση ιδιοκτήτης περισσότερων από δύο ακίνητα. 

Ø  Αποκλείονται από την διαδικασία οι επιχειρήσεις που αγοράζουν ακίνητα με σκοπό την εκμετάλλευση τους μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Ø  Η διάθεση ακινήτου μέσω αυτής της διαδικασίας, πρέπει να έχει τη σύμφωνη γνώμη της πλειονότητας των συγκατοίκων της πολυκατοικίας.

Ø  Δημιουργούμε υπηρεσία συντονισμού και ελέγχου της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην οποία θα πρέπει να κατατίθενται τα στοιχεία του ακινήτου και να καταγράφονται τα στοιχεία των ενοικιαστών. Δηλαδή, δημιουργούμε ένα μητρώο ακινήτων για να λειτουργεί ο θεσμός με διαφάνεια και κανόνες.

  

Φιλοζωική Πολιτική

 

Παρά το γεγονός πώς ο Δήμος Αθηναίων αφήνει να εννοηθεί πώς η δράση του απέναντι στα αδέσποτα ζώα που κατοικούν εντός των ορίων του είναι σημαντική, ωστόσο δεν έχει λάβει επί της ουσίας κανένα απολύτως μέτρο για τη δημιουργία δικού του, πλήρως εξοπλισμένου καταφυγίου. Έτσι, τα ζώα περισυλλέγονται και αποστέλλονται στο Διαδημοτικό Κέντρο Περίθαλψης Αδέσποτων Ζώων (ΔΙ.ΚΕ.Π.Α.Ζ), το οποίο, ομοιάζει περισσότερο με κολαστήριο, παρά με χώρο φιλοξενίας αυτών των αθώων ψυχών.

 

Πέραν τούτων, το Τμήμα Αστικής Πανίδας τελεί υπό διάλυση, ενώ αμφίβολη είναι και η υποστήριξη στους φιλοζωικούς συλλόγους που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Οι κινήσεις εντυπωσιασμού, όπως η τοποθέτηση 41 αυτόματων ποτιστρών σε ένα Δήμο 7 Δημοτικών Διαμερισμάτων, μόνο γέλωτα μπορεί να προκαλέσουν.

 

Στόχος μας, η προστασία όχι μόνο των Δημοτών, αλλά και του συνόλου των αδέσποτων και δεσποζόμενων ζώων με τα οποία συμβιώνουμε.

 

Η πρότασή μας:

 

Ø  Η ίδρυση καταφυγίου αδέσποτων ζώων στα όρια της πόλης με τη συμπερίληψη σε αυτό, δημοτικού κτηνιατρείου.

Ø  Ανάπτυξη συνεργασίας και λήψη στήριξης από την Εθελοντική Δράση Κτηνιάτρων Ελλάδος (ΕΔΚΕ).

Ø  Ίδρυση νομικού υπο-τμήματος στο Τμήμα Αστικής Πανίδας του Δήμου Αθηναίων, με αντικείμενο την καταγραφή σχετικών καταγγελιών, τη διενέργεια εκστρατειών κατά της κακοποίησης των ζώων και την άσκηση πιέσεων για βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου αναφορικά με τα αδέσποτα και δεσποζόμενα ζώα (π.χ. αύξηση ποινών για εγκατάλειψη, κακοποίηση ή θανάτωση ζώου). 

Ø  Στις αρμοδιότητες της νέας Μητροπολιτικής Αστυνομίας Αθήνας, πέραν της καταπολέμησης του παρεμπορίου και άλλων έκνομων δραστηριοτήτων εντός του Δήμου Αθηναίων πρόκειται να προστεθεί και η πρόληψη και καταπολέμηση οιασδήποτε ενδεχόμενης κακοποίησης αδέσποτων και δεσποζόμενων ζώων.

Ø  Τοποθέτηση σε κάθε οικοδομικό τετράγωνο αυτόματης ποτίστρας ζώων.

Ø  Ίδρυση Τμήματος Υιοθεσιών, με στόχο την προώθηση μέσω ιστοσελίδας, κοινωνικών δικτύων και προβολή στα ΜΜΕ της υιοθεσίας αδέσποτων ζώων. Καθιέρωση ανά τρίμηνο των Ημερών Υιοθεσίας. 

Ø  Τοποθέτηση συσκευών ανακύκλωσης που λειτουργούν ως ταΐστρες και ποτίστρες. Το μηχάνημα, ζητά από τους ανθρώπους-χρήστες ως «αντάλλαγμα» για τη φροντίδα των ζώων να τοποθετήσουν συσκευασίες ανακύκλωσης αντί χρημάτων.

Ø  Υποστήριξη της δράσης και άμεση συνεργασία με το σύνολο των φιλοζωικών συλλόγων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

 

Ένας Δήμος για το δημότη

 

Σήμερα ο Δήμος της Αθήνας ανήκει στην Δημοτική Αρχή. Εμείς μιλάμε, όχι για το Δήμο των Αθηναίων που ανήκει στους Αθηναίους. Όχι στα λόγια αλλά στην πράξη. Είναι ίσως η τελευταία ευκαιρία που έχουμε για να δημιουργήσουμε ένα δήμο που θα βρίσκεται παντού, σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα, σε όλες της γειτονιές και με όλους τους δημότες. Για να το πετύχουμε αυτό, χρειάζεται να επανεξετάσουμε και να σχεδιάσουμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο Δήμος.

 

Η πρότασή μας:

 

Ø  Λειτουργία υπηρεσίας υποδοχής. Ένα συντονιστικό κέντρο που έχει επαφή με όλους τους πολίτες και υποδέχεται τις καταγγελίες, τις παρατηρήσεις και τα αιτήματα όλων των πολιτών, με σκοπό την κατανομή τους στις εξειδικευμένες υπηρεσίες. Είναι το κέντρο που θα ελέγχει και την αποτελεσματικότητα των υπολοίπων υπηρεσιών. Δηλαδή διαχειρίζεται το αίτημα του πολίτη από τη στιγμή που εισέρχεται μέχρι τη στιγμή που διευθετείτε.

Ø  Δημιουργία της μεγάλης ηλεκτρονικής εφαρμογής του Δήμου που περιλαμβάνει όλους τους τομείς των προβλημάτων της πόλης. Ασφάλεια, καθαριότητα, βλάβες, προσβασιμότητα κ.α. Είναι η εφαρμογή που μειώνει το χρόνο επικοινωνίας του δημότη με το Δήμο, μειώνει τη γραφειοκρατία και κάνει τις υπηρεσίες πιο αποτελεσματικές.

Ø  Δημιουργία προγραμμάτων συμμετοχής του πολίτη για όσα συμβαίνουν στην πόλη. Οι πολίτες μπορούν και πρέπει να έχουν ενεργό ρόλο με κίνητρα για την καθαριότητα, τον τουρισμό, τον πολιτισμό.

Ø  Εκπαίδευση του προσωπικού του Δήμου σε εξειδικευμένες υπηρεσίες.

Ø  Θεσμοθέτηση μηνιαίων συνεδριάσεων διαμερισματικών συμβουλίων με τη συμμετοχή του Δημάρχου, των διαμερισματικών συμβούλων και των κατοίκων-επαγγελματιών της περιοχής.


Για την Αθήνα της φιλαναγνωσίας και του πολιτισμού

 

Αναγνωρίζοντας τη χρησιμότητα του βιβλίου διά μέσου των αιώνων, δεν υπήρχε καμία περίπτωση να απουσιάζουν από το πρόγραμμά μας οι προτάσεις μας για την προώθηση της φιλαναγνωσίας. Διότι το βιβλίο, είναι το θεμέλιο του πολιτισμού.

α. Δημοτικές Βιβλιοθήκες

Ø  Είμαστε αντίθετοι στην αναβάθμιση του χώρου όπου ευρίσκεται η Δημοτική Βιβλιοθήκη, η οποία στεγάζεται στο παλαιό Βρεφοκομείο της οδού Δομοκού, σε μία γειτονιά γεμάτη οίκους ανοχής, όπου μόλις σκοτεινιάζει, δεν κυκλοφορεί ψυχή. Αντιθέτως προτείνουμε μετεγκατάστασή της στην Τεχνόπολη, στο Γκάζι όπου προοριζόταν αρχικά. 

Ø  Ίδρυση παραρτημάτων της Κεντρικής Δημοτικής Βιβλιοθήκης σε κάθε Δημοτικό Διαμέρισμα. Ο δημότης δικαιούται, ειδικά στην περίοδο της οικονομικής κρίσης, να αποκτήσει πρόσβαση στη γνώση.

Ø  Αύξηση των κονδυλίων για αγορά βιβλίων. Τα χρήματα που έχουν δοθεί μέχρι στιγμής από τον ΟΠΑΝΔΑ δεν αρκούν.

Ø  Προκήρυξη για την πρόσληψη προσωπικού (ΤΕ Βιβλιοθηκονόμοι).

Ø  Αυστηρή επιλογή των βιβλίων που θα εντάσσονται στους καταλόγους τόσο της κεντρικής, όσο και από των παραρτημάτων της βιβλιοθήκης. 

Ø  Ψηφιοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων έργων γίνεται.

Ø  Συνεργασία της Κεντρικής Βιβλιοθήκης για την ίδρυση σχολικών βιβλιοθηκών όπου δεν υπάρχουν.

 β. Κινητή Βιβλιοθήκη του Δήμου Αθηναίων

Ø  Ο Δήμος θα μπορούσε να αγοράσει όχι ένα αλλά δύο φορτηγά να σταθμεύουν την ίδια ημέρα, σε εκ διαμέτρου αντίθετα σημεία της πόλης.

Ø  Ανάπτυξη συνεργασίας με τις Λέσχες Φιλίας, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα και οι μεγαλύτερης ηλικίας συμπολίτες μας να έρχονται σε επαφή με το βιβλίο.

Ø  Συνεργασία με τις κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου και ιδιαίτερα με το «Βοήθεια στο Σπίτι» για παράδοση βιβλίων σε ηλικιωμένους που δε μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν.

γ. Λέσχες Ανάγνωσης στο Δήμο

Ø  Η Λέσχη Ανάγνωσης της Κεντρικής Βιβλιοθήκης να λαμβάνει χώρα μία φορά την εβδομάδα και όχι μία φορά το μήνα.

Ø  Σε συνεργασία με τις σχολικές μονάδες της πόλης, διοργάνωση εκδηλώσεων και πιλοτικών δραστηριοτήτων όπως η ανάγνωση βιβλίων, προκειμένου η μαθητιώσα νεολαία όχι μόνο να έλθει σε επαφή με το βιβλίο, αλλά να αρχίσει και να το ζει.

Ø  Συνεργασία με εκδοτικούς οίκους και συγγραφείς, ώστε οι αναγνώστες να έλθουν σε επαφή με τον ίδιο το δημιουργό.

δ. Τιμητικές εκδηλώσεις για σπουδαίους συγγραφείς και ανθρώπους του βιβλίου γενικότερα

Ø  Δημιουργία του θεσμού του τιμητικού τριμήνου σε έναν μεγάλο κλασικό συγγραφέα και τη διεξαγωγή εκδηλώσεων προκειμένου οι δημότες να έρθουν σε επαφή με το έργο του.

 Ø  Συνεργασία του Δήμου με εκδοτικούς οίκους ώστε οι συγγραφείς που όχι μόνο βραβεύονται αλλά αναγνωρίζονται διεθνώς (μετάφραση των έργων τους στο εξωτερικό), να γίνονται επίτιμοι δημότες της πόλης μας.

ε. Πρωτοβουλίες για τη διάδοση του βιβλίου και της Φιλαναγνωσίας

Ø  Διαγωνισμοί συγγραφής υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων όχι μόνο για τους ενήλικες αλλά και για παιδιά. Ως βραβείο θα μπορούσε να δοθεί δωρεάν είσοδος σε μουσεία που βρίσκονται εντός των ορίων του Δήμου για ένα χρόνο.

Ø  Ανάπτυξη εργαστηρίων δημιουργικής γραφής σε όλα τα Πολιτιστικά Κέντρα του Δήμου, στο σύνολο των Δημοτικών Διαμερισμάτων.

στ. Βιβλία σε ομάδες του πληθυσμού που δεν έχουν πρόσβαση στο σχολείο

Ø  Εκπόνηση δράσεων σε συνεργασία με τον οργανισμό «Διαβάζω για τους άλλους», ένα δίκτυο εθελοντών που διαβάζουν σε ανθρώπους που δεν μπορούν να το κάνουν μόνοι τους. Από τις δράσεις του «Διαβάζω για τους Άλλους» επωφελούνται άνθρωποι με προβλήματα όρασης, τυφλοί, πρόσωπα που αδυνατούν να κρατήσουν ένα βιβλίο στα χέρια τους, ηλικιωμένοι σε γηροκομεία, παιδιά που ζουν σε ιδρύματα ή αναλφάβητοι.

Ø  Υιοθέτηση καλών πρακτικών όπως αυτής της κίνησης γονέων «Παζάρι Σχολικών Βιβλίων» όπου πωλούνται μεταχειρισμένα βιβλία και βοηθήματα που δε χρειάζονται οι γονείς ενώ αγοράζονται βιβλία για την επόμενη χρονιά σε πολύ καλή τιμή.

ζ. Συνδυασμένες δράσεις (π.χ. Βιβλίο και Κινηματογράφος, Βιβλίο και Θέατρο κ.λπ.)

Ø  Διοργάνωση εκδηλώσεων σε σταθερή βάση, στα Πολιτιστικά Κέντρα του Δήμου.

η. Το βιβλίο στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή

Ø  Ίδρυση Ηλεκτρονικού Αναγνωστηρίου, τόσο στην Κεντρική Βιβλιοθήκη του Δήμου Αθηναίων όσο και στα παραρτήματά της (βλ. προτάσεις μας για Κεντρική Βιβλιοθήκη).

Ø  Προσθήκη στο ανωτέρω, όσων περισσότερων audio-book γίνεται, προκειμένου και τα άτομα με προβλήματα όρασης, να αποκτήσουν πρόσβαση στο βιβλίο.

θ. Προστασία του βιβλίου από την ανεξέλεγκτη πώλησή του σε πεζοδρόμια, περίπτερα κ.λπ.

Ø  Τήρηση του νόμου και της τάξης.